Brev:
Kost og fordøjelse
16. oktober 2007
Alder:
8 mdr.
Kost og fordøjelse
Kære Helen
Tak for dit sidste svar : ) Vi har haft en fantastisk tur, hvor alt gik bare bedre end forventet : ) ikke sagt at der ikke har været nogle små problemer og hårde øjeblikke men alt i alt var det en meget god tur : )
Og sikke der sker meget med hende nu. hun er blevet meget social, kommunikativ, nysgerrig og opmærksom på omverden. hun kravler ikke men kryber hurtigt alle steder, både efter os når hun ikke gider at være alene mere og også gerne på opdagelse alene i de andre værelser. alt skal ses, røres og smages. og der er ikke noget bedre i hele verden end at komme op at stå med mors hjælp og lege stående ved sofabordet : )
Jeg skriver til dig denne gang angående hendes kost og fordøjelse. Rosa har afføring mindst 4 gange daglig og kommer op en gang i mellem på 6 gange. hun er ikke generet af det som sådan udover at vi døjer konstant med rød numse pga den hyppige vask og mest hvis jeg ikke lige opdager at hun har lavet.
Er det normalt at have afføring så mange gange? det er ikke tynd afføring men blød fra lidt mere fast til grødagtig konsistens. Det har stået på over et par måneder nu.
Jeg tænker på, om det er noget i hendes kost som gør det? hun spiser gerne meget frugt som dessert, for tiden, står da banan, æble og kiwi på skift. jeg har skåret kraftigt ned da hun sagtens kunne spise 3/4 kiwi efter et måltid men jeg synes ikke, at det har ændret på mønstret.
Hun får ellers havregrød til morgenmad hvor jeg putte frosne jordbær eller hindebær i. til frokost får hun enten 1/2 skive bondebrød eller mørkt rugbrød (uden kerne) med smøreost, leverpostej eller torskerogn + grøntsagsmos. om aften står det på grøntsagsmos + kød og til mellemmåltid står der til et 1/2 skive bondebrød med smøreost.
Jeg har ikke turdet at give hende mere af vores mad pga. bekymring om hvad en lidt mere krydet mad vil lave ved hendes mave. hun har heller ikke fået mælk produkter som yoghurt eller ymer og heller ikke sød mælk, juice eller te. hun får mme i flaske og i hendes grød og så vand til måltiderne.
er der noget jeg kan gøre anderledes eller give hendes noget andet type mad? var det en ide at blande rismel i hendes havregrød for at se om det hjælper med at "samle på produktionen"?
Vi glæder os til at høre fra dig.
god efterårsferie : )
venlig hilsen
Luiza