Svar: Baby med overskæg
17. oktober 2007
Alder:
3 mdr.
Hej med dig
Tillykke med den lille pige, - hun har været ventet på kan jeg regne ud:o)
Det er helt korrekt at små børn kan have det, der hedder lanugo hår. Det er ofte hvis de er født før tid eller hvis de har sydeuropæisk afstamning at man ser lidt let behåring forskellige stedet på kroppen. Ofte på ryg og skulderparti, på lår og arme og så også i ansigtet hvor lanugo kan sidde i panden, imellem øjnene, på siden af ansigtet og også på overlæben.
Det er altså til en vis grad normalt at små børn har behåring forskellige steder på kroppen. Du fortæller at din lille pige har lanugohår og at de hår hun nu har fået er anderledes, de er lysere og mere kraftige, de er af en anden karakter. Jeg kan jo ikke se din datter, men jeg synes det er helt relevant at du får en vurdering af lægen. Lægen vil kunne fortælle dig om det du ser er normalt eller om det er noget der skal undersøges videre.
Rigtig meget held og lykke og du må meget gerne give mig en tilbagemelding, så kan jeg også blive lidt klogere:o)
God weekend:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske