Brev:
Tvillinger - rytme
17. oktober 2007
Alder:
5 mdr.
Tvillinger - rytme
Kære Helen
Jeg har brug for et godt råd.
Vi har været så heldige at få tvillingepiger, som er 5 mdr nu. De er født i uge 35 + 3. De første 2 mdr stod det på fuld amning, men nu hedder det flaske Nan 1 og 1 x amning. De vejer ca 7 kg hver nu.
Vores problem er søvn om dagen, de sover kun 30-45 min 3-4 gange. Dvs omkring kl 19 er de meget meget trætte og vi putter dem uden problemer, og de sover til kl 7-8 næste morgen. Ammer dem ved 23-24 tiden (Jeg vækker dem)
Når de vågner om morgen, er de super friske og i godt humør. Så vasker jeg dem og de spiser og ca 1½-2 timer senere, putter jeg dem igen og de sover 45 min. Herefter syntes jeg dagen bliver hård. De er friske ca 1 time efter de har sovet, men så er de lidt trætte og pyldret resten af dagen, men vil som sagt kun sove 30-45 min af gangen. Jeg går gerne 1½-2 timer med dem i banevognen hver dag, men her sover de også kun 30-45 min, men vil gerne bare ligge og kigge i barnevognen.
De får ca 5-6 flaske om dagen + 1 x amning.
Jeg syntes, det er ved at være meget hårdt, de ikke sover mere i løbet af dagen. Jeg har jo 12-14 timers vagt hver dag. Vi snakker meget om at starte på noget grød eller mos, for at se om det kan ændre dagen lidt, men er i tvivl.
Kan en fast dagsrytme hjælpe pigerne til at sove mere i løbet af dagen? Kan grød/mos måske hjælpe?
Med venlig hilsen
Charlotte