Brev:
Ændret adfærd ved spisning
18. oktober 2007
Alder:
9 mdr.
Ændret adfærd ved spisning
Hej Helen
Vi er brug for lidt hjælp med Noah, som nu er blevet en stor dreng på 9 mdr. De sidste 14 dage har han ændret adfærd:
1) Han spiser minimalt. Lukker munden og drejer hovedet fra side til side. Og det hvad enten vi giver skemad eller små bider med fingrene. Vi synes snart vi har forsøgt alt. Har forsøgt at ligge nogle hapser, frugtstykker, kartofler mv. foran ham, så han selv kan spise, men han virker uinteresseret. I dag lod vi ham sidde og ”spise” selv. Vi fik lidt mad i ham efter næsten 25 min, men det var ganske lidt. Det hjælper nogle gange, hvis han sidder med noget legetøj.
Nogle gange har han siddet og nærmest skreget, sådan rigtig gal. Men stadig afvist maden.
2) Han har meget lettere til gråd. Ved ikke altid hvad han vil – humøret skifter hurtigt
3) I nat sov han godt, men de foregående 4 nætter er han vågnet grædende og ked af det. Tårerne trillede ned af kinderne, og det var næsten umuligt at trøste ham. Hver gang jeg forsøgte at ligge ham, vågnede han igen og startede atter med at græde eller også begyndte han, når jeg ville sætte mig ned i en stol. Han var ca. vågen 2-2½ time hver nat. Det skal siges at han havde næsten 39 i feber natten til søndag og hele søndag, så der sov han faktisk ikke.
Kan det skyldes at han er ved at få tænder? Der er kommet 3 frem indenfor de sidste 12 dage og den fjerde er vist på vej.
Han kan næsten komme op på alle 4 fra siddende stilling, så motorisk er han noget urolig. Han synes absolut heller ikke det er sjovt at blive lagt på puslebordet. Vil hellere om på maven og kigge ned, ikke nemt for moren 
Lige bortset fra ovenstående virker han glad og tilfreds.
Men der er gået fuldstændig kage i mit overblik over Noahs mad. Vi har fjernet den sene flaske, da han begyndte ikke at ville tage flasken om morgenen, så nu får han en når han puttes og en om morgenen.
Håber du kan hjælpe os lidt videre.
Mange hilsner
Mette