Brev:
Søvn - 14 mdr.
18. oktober 2007
Alder:
14 mdr.
Søvn - 14 mdr.
Hej Helen
Jeg kunne godt bruge et godt råd ang. min søn.
Han er nu snart 14 måneder gammel. En dejlig, glad og nysgerrig dreng. Han snakker meget (dog ikke noget vi kan forstå), og begyndte at gå for ca. 1 måned siden.
Han har aldrig været ret god til at sove. Han får nu kun en lur om dagen. Han vågner altid efter ca. en time...hans dagplejemor har indimellem held til at få ham til at sove en time mere, hvilket sjældent lykkes for os i weekenden. Hans korte middagslur resulterer i, at han er død-træt sidst på eftermiddagen og frem til han bliver puttet ved 19:30 tiden.
Inden han bliver puttet sidder vi altid og hygger med dynen..han er stadig utrolig mor-syg og har et stort behov for tryghed. Herefter bliver han puttet på sit eget værelse, hvor han pænt ligger sig til at sove.
I løbet af natten er vi inde hos ham 2-3 gange. Han er ikke rigtig vågen men roder rundt i sengen, siger lyde og kan ikke rigtig finde ro. Vi putter ham igen med dynen, og så er der ro i et par timer.
Han var egentlig begyndt at sove igennem, hvilket desværre blev ødelagt af en periode med tabt dræn, væske i mellemøre, punktering af trommehinder og mellemørebetændelse. Han har nu fået nye dræn i, og ørelægen siger, at alt ser fint ud...men hvorfor sover han så så dårligt..er det alderen?
Venlig hilsen
Anne