Brev:
Kost og ernæring - 5 mdr.
19. oktober 2007
Alder:
5 mdr.
Kost og ernæring - 5 mdr.
Hej Helen!
Tak for dit sidste svar... vi er i dag begyndt på at give grød til "morgenmad" han spiste faktisk 190 ml. mme efterfølgende. Dejligt!
Grunden til at jeg endnu engang skriver er, at jeg har surfet lidt rundt for, at se hvad mad der skal serveres og i hvilken konsistens, når han bliver 6 måneder... (som ligger lige om hjørnet)
Jeg kan se ud fra dine svar, at jeg ikke skal give jern dråber, gundet at han får mme. Hvad med d-dråber er de også i mme? Jeg kan også læse, at de skal have 1000 ml mme om dagen indtil de er 9 måndeder??? Det får min søn ikke! Jeg kan ikke helt finde svar på, om han må en smule sødmælk i kop, når han bliver 6 måneder eller om det skal vente? Han har endnu ikke fået sovs, men jeg læser et par steder at det må han kun få hvis sovsen er lavet på sødmælk?
Jeg tænker når jeg koger kartofler og grønsager, må jeg så gemme vandet og putte det i hans grød. Jeg laver det på mme, men en lille sjat grønsagsvand må umiddelbart give det lidt mere smag. Han har ingen problemer med at spise hverken grød eller mos, så det er måske kun mig, der har et behov for at det gerne må smage af lidt mere?
Han har tendens til hård mave, jeg giver ham ca. 2-3 ml. laktulose om dagen + han får et lille snapseglas med sveskemos til hans grød (nu om morgenen) er det ok? han har afføring 3-4 gange om dagen, dog synes jeg ikke hans afføring er lind, den er stadig en smule knoldet og grønlig.
Hold da op, det ene spørgsmål tog det andet...
God weekend...