Brev:
Urolig dreng på 10 uger
19. oktober 2007
Alder:
2 mdr.
Urolig dreng på 10 uger
Hej Helen
Nu har jeg endelig fået meldt mig ind i denne super klub og jeg har et spørgsmål ang vores lille dreng på 10 uger. Jeg ved ikke rigtigt, hvordan jeg skal starte og det bliver sikkert lidt rodet...
1: I løbet af dagen er han rimeligt nem, han spiser gerne og er forholdsvis nem at få til at sove, men han kræver stort set hele tiden at være på arm, når han er vågen, og det bliver lidt hårdt i længden synes jeg. Jeg prøver at få ham til at ligge bare lidt selv på aktivitetstæppet, og det kan han i ca. 5 min så bliver han klynkende og vil op til mig. Mit spørgsmål er så om det er normalt?
Han vil godt ligge på puslepuden og den bruger vi ofte til at træne hovedkontrol mm. på, så det er han rigtig god til. Hans uro er særligt slem sidst på eftermiddagen og om aftenen, så vil han ikke falde i søvn selv om han er træt, Vi ligger ham i seng mellem 19.30 og 20.30 og det fungerer fint.
2: Han er begyndt at have lidt slim i sin afføring, er dette normalt eller er det noget vi skal reagere på? Han har en del luft i maven og presser en del for at få det ud (det hjælper hvis man cykler med benene, som du selv ofte foreslår). Jeg har fået den ide, at hans problemer måske kunne skyldes min kost - kunne det tænkes at han er intolerant overfor mælkeprodukter (hans IgE var på 6).
Jeg GLÆDER mig til at få svar, for jeg bliver så bekymret over disse ting.
Venlig hilsen Ulla