Svar: Mælk - sød, skummet, let eller mini?
19. oktober 2007
Alder:
13 mdr.
Kære SV
Dejligt med et kort og præcist spørgsmål :o)
Sundhedsstyrelsen anbefaler at børn under 1 år tilbydes modermælk, modermælkserstatning eller sødmælk, når de begynder at drikke komælk.
Til børn mellem 1-3 år anbefales letmælk og letmælksprodukter
Og først når børn nærmer sig 3 års alderen og herefter tilbydes de de fedtfattige mælketyper som skummetmælk, minimælk og kærnemælk.
Børn som efter 1 års alderen er meget spinkle og tynde og som har svært ved at holde deres vægtkurve, kan godt fortsat tilbydes sødmælk og sødmælksprodukter, men som udgangspunkt er det altså letmælk i alderen ca 1-3 år.
Fortsat held og lykke med ham:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske