Brev:
Sove-Cirkus
19. oktober 2007
Alder:
4 mdr.
Sove-Cirkus
Hej igen Helen.
Nu er gode råd igen dyre..... Jeg har godt nok nævnt lidt om min datters uro om aftenen/natten og hvor svært det er at få hende til at sove, men nu trænger jeg dog til råd mht. hvad jeg kan gøre anderledes, for jeg synes det er rigtig hårdt som det er nu!
Hver gang hun skal lægges til at sove er jeg nødt til at gå og vugge hende i armene, både dag og aften og da hun om dagen tar powernaps på kun 20 min ca. ca. 5 gange om dagen, så blir det til rigtig mange gange vuggen frem og tilbage og ondt i ryggen. Desuden falder hun aldrig i søvn af sig selv. Jeg tar hende op i armen og vugger hende når jeg kan se, at hun begynder at være træt, ellers sker der bare det, at hun bliver overtræt, skriger og bliver endnu sværere at få til at falde i søvn.
Når jeg tager hende op bliver hun som regel sur og græder, sparker til at starte med, men falder hurtigt hen, dog går der længe før, at jeg kan lægge hende uden at hun vågner.
Desværre er hun også stadig meget urolig om aften/natten - her er vi oppe 1 gang i timen og vugge hende lidt, give hende sutten eller lige tage hende op. Jeg ved godt, at der sker meget i hendes alder, meeeen puhaa er ved at være temlig træt ovenpå 4 mdrs kolik, så nu ville det være rart med lidt fastere søvnmønster. Kan det lade sig gøre nu, eller er vi blot nødt til at vente til hun vokser ud af uroligheden??
Som jeg har skrevet før, så får hun grød ved mellem 18-19.30 og derpå flaske, så får hun en flaske om natten og vågner helt mellem 6-7. Maden fungerer fint nu, afføring ligeså. Jeg ved dog ikke om uroen skyldes for lidt mad, men jeg kan dårlig give hende mere, da hun om dagen drikker det hun kan hver 2 1/2 time.
Jeg har prøvet at lægge hende i barnevognen og rulle hende, spille vuggeviser, synge for hende for at prøve at få hende til at sove - men intet hjælper uden jeg har hende i min favn - og jo, det er jo hyggeligt - men så mange gange om dagen, hvor man kæmper for at få hende til at falde i søvn, så bliver det rigtig hårdt for ryggen.
Jeg håber, at du har et par tips til en træt mor :-)