Brev:
Sove for sig selv og gylp
19. oktober 2007
Alder:
2 mdr.
Sove for sig selv og gylp
Hej igen
Jeg har lige skrevet et brev til dig, men kom i tanke om et tillægsspørgsmål eller to. Det drejer sig om at sove for sig selv. Lige nu ligger vores dreng mellem os og sover om natten. Dvs. han starter med at blive lagt i sin lift i vuggen, ved midnatstid begynder han at blive urolig og sige lyde i søvne.
Jeg har så fundet ud af, at hvis jeg tager ham op i sengen falder han til ro og sover typisk to timer mere før han kræver mad. Så ligger han mellem os resten af natten. Er det egentlig noget galt i dette?
Men jeg er så kommet til at tænke på hans lyde (jeg ved ikke hvorfor han siger dem...); hvis han lå i sit eget værelse ville vi ikke kunne høre dem, men hvornår er barnet stort nok til at kunne sove for sig selv - ville det være dumt allerede at prøve dette af???
Mit andet spørgsmål drejer sig om hans gylperi - jeg synes han gylper meget, og der er ikke noget system i det, det er ikke sådan at han gør det lige når han har spist, det kan sagtens komme en time efter og nogle gange af flere omgange. Skal vi bare acceptere dette eller er det noget at gøre? Jeg har haft brystbetændelse 4 gange og han har derfor været vant til at blive lagt til rigtigt tit, hvilket min egen sundhedsplejerske sagde at vi skulle til at vænne ham af med og at dette kunne være årsagen til gylperiet...
Jeg tilstræber at han spiser hver 3. time, men somme tider er han altså sulten før og så bliver han naturligvis lagt til, men hvis der kun er gået en time og jeg VED at han ikke er sulten får han lidt kamillethe for at berolige ham, og det virker egentlig ok, selv om jeg ikke har det så godt med at give ham the... synes jeg jo burde have mælk, men jeg ved godt at hvis jeg ammede ham ville han gylpe meget. Så jeg ved ikke hvordan vi kommer ud over det - da jeg var barn gylpede jeg også utroligt meget, så jeg tænker at det måske er arveligt.
Han tager forresten fint på, men jeg synes det er så træls for ham at han skal have skiftet tøj så tit, for det er han ikke så vild med... og det sviner jo også noget al det gylp...
Venlig hilsen Ulla