Brev:
Spiser hun for meget? - 9 mdr.
21. oktober 2007
Alder:
9 mdr.
Spiser hun for meget? - 9 mdr.
Kære Helen
Vores datter Signe er nu blevet næsten 10 måneder, blev ammet fuldt de første 6, og er derefter ret hurtigt vænnet helt fra. Hun spiser nu stort set som vi andre. Hun spiser bare enormt meget!
Om morgenen spiser hun en stor portion havregrød af næsten 1 dl havregryn og 2 dl mælk. Hun kan spise 2 hele stykker rugbrød til frokost, spiser masser af frugt indimellem, smuldre-spise en bolle og så igen spise kartofler i rå mængder og masser af kød til aftensmad. Hun drikker mælk til frokost og drikker ellers vand i løbet af dagen og til de andre måltider. Det er ikke fordi vi tvinger det i hende, hun sidder med vidt åben mund og venter på den næste skefuld. Hun får også småstykker som hun selv sidder og putter i munden.
Skal hun bare have lov til at spise igennem eller er vi ved at grundlægge en overvægt?
Sidst hun blev vejet vejede hun knap 10 kg og var vist 73 cm, så det er jo ikke alarmerende. Hun har da en tyk mave, lidt dobbelthager og gode lår, men bevæger sig nemt, hun kravler, mosler rundt hele tiden og rejser sig op ved ting, så hun brænder selvfølgelig også meget af. Vi kan godt se når hun er mæt, og ikke gider spise mere, så vender hun sig om og begynder at lege med noget andet. Kan vi stole på, at hun selv styrer det, og hendes lille mave ikke tager skade af al den mad?
Tak for svaret.
Helle