Svar: Spiser hun for meget? - 9 mdr.
21. oktober 2007
Alder:
9 mdr.
Kære Helle
Ja, I skal stole på at jeres datter har en helt naturlig evne til at regulere sit behov og glæde jer over at hun er glad og gerne tager i munden og smager og spiser hvad hun får serveret.
Hun bruger sig selv rigtig meget i øjeblikket og har et stort energiforbrug og derfor er det fint at du giver hende, det hun viser behov for.
Når hun først er blevet et år, så bliver hun pludselig meget mere selektiv omkring madvarer og jo mere forskelligt du kan servere for hende nu, jo mere hun smager og oplever, jo mere forebygger du kræsenhed senere hen.
Så sålænge det er sund og nærende kost hun får, så lad hende spise det hun vil og kan. Der er jo ikke tale om at give hende saftevand og kager - hun spiser sundt og varieret og det er rigtig fint. Det skal du bare være glad for og nyde indtil videre:o)
Fortsat held og lykke:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske