Brev:
Urolige nætter - igen...
21. oktober 2007
Alder:
10 mdr.
Urolige nætter - igen...
Hej Helen.
Jeg skriver til dig igen, fordi vi har stærkt brug for hjælp.
Som jeg skrev sidst vågner Viktoria med 3 kvarters mellem fra kl. 20-24. Fra 24-06.30 vågner hun med en times mellemrum. Det har hun gjort i snart 2 måneder og jeg er ved at være meget træt og har ikke ret meget overskud om dagen mere.
Når hun vågner, græder hun indtil jeg tager hende op. Herefter kan jeg ligge hende ned igen efter 30sek.-5 min. Jeg ammer max. to-tre gange fra kl. 20-06.30. Hun er nemlig ikke specielt interesseret. Hun SKAL bare lige op og mærke, at jeg er der. Hun opfører sig ens uanset om hun ligger i egen seng i eget værelse eller om hun ligger i vores seng.
I nat prøvede jeg så, imens hun lå i vores seng, at lade hende ligge. Men bare nusse og snakke med hende. Det resulterede i at hun græd og græd, men faldt i søvn og vågnede sådan ti gange i timen. Indtil jeg tilsidst overgav mig og tog hende op. Så faldt hun i søvn og sov 1-2 timer.
Nogle nætter oplever vi, at hun vågner og græder og er fuldstændig gennemsvedt, og der er også helt vådt, der hvor hun ligger, selvom vi har det ret køligt i soverummene. Men det sker ikke ret tit.
Om dagen sover hun i dagplejen fra kl. 8-9.15. Og ca. 3 timer til middag/eftermiddag.
Omkring hendes udvikling kan jeg fortælle, at hun kravler ikke. Hun kommer dog lidt omkring, fordi hun hele tiden kommer op på alle fire og stå for så at sætte sig ned på numsen igen. Hun kan godt rejse sig op i hendes tremmeseng. Og prøver også at rejse sig op af møblerne i huset. Vores gulv er dog meget glat og hun glider og kan ikke komme op.
Om dagen er hun en glad og mild pige. Hun elsker at lege og at komme ud sammen med andre børn. Det bedste hun ved, er at komme på tur og se verden udenfor.
Vi ved snart ikke, hvad vi skal gøre. Skal jeg fortsætte med at tage hende op? Eller skal jeg prøve noget andet?
Jeg håber du har oplysninger nok. Ellers må jeg skrive igen.
Venligst
Joan