Brev:
Ny Mor...
21. oktober 2007
Alder:
0 mdr.
Ny Mor...
Hej
Jeg fik en søn d. 4. Oktober, 4330g 53cm, ved kejsersnit. da han er født med lidt af en kampvægt, var han meget sulten, lige med det samme efter fødslen. Vi var indlagt i 5 dage og i alle dagene havde jeg ingen mælk, så da hans blodsukker tiltider faldt fik han MME. Det endte med i løbet af de dage at han fik MME, hver 3 time, ellers blev han meget ulykkelig.
Jeg har prøvet efter vi er kommet hjem at amme ham tæt, for at få mælk nok, men det som om at jeg stadig ikke rigtig kan mætte ham og han ligger uroligt ved brystet, det kan tage ca. 15-20 minutter bare at overbevise ham om at tage brystet. Har han allerede lært at være flaskebarn fra sygehuset? For det hjælper på roen, når jeg har overgivet mig og givet ham flaske.
Han vil ikke tage sut, så han er svær at få til at blive rolig når først han er rigtig ulykkelig. Og hvad kan man gøre for at få ham til at tage sut? Det kunne være rigtig rart nogen gange at have en aflednings manøvre når man f.eks skifter ham. Han bliver nemlig rigtig gal når man gør det.
Desuden ville jeg spørge om man kan give så lille et barn kamillethe, det er der mange der har nævnt for mig, får børn til at falde til ro, specielt om aftenen. Og lige et sidste spørgsmål, hvornår får man en rytme? Altså så man ca. kan sjusse sig frem til hvor længe de sover om natten, hvornår kan man give dem nogen vaner - lære dem forskellen på nat og dag?
Indtil vidre, har vi lagt ham til at sove omkring 22.30 hver aften, men det svinger meget med hvormeget han så sover, nogen nætter kan han sove til kl. 03.30 andre gange vågner han ca. hver 2. time hele natten...
Håber du kan hjælpe lidt...
Fra en meget forvirret og ny mor....