Brev:
Natteskræk?
21. oktober 2007
Alder:
16 mdr.
Natteskræk?
Kære Helen
Vi har nu i cirka fem uger haft en masse ballade med kindtænder, MFR-vaccination og deraf natteroderi. Det er ret tydeligt, at vores 16 mdr. gamle datter lider meget under tændernes frembrud, da hun græder ved hvert måltid. Vi har været oppe i op til flere timer med hende hver nat i disse fem uger. Men vi har dog vidst, hvad årsagen var. Det lader dog til, at denne urolige søvn nu er erstattet af en meget urolig aften mellem kl. 21-22.
Emma vågner med femten minutters mellemrum og græder voldsomt mens hun kaster sig rundt. Hvis jeg tager hende op, bliver hun helt stiv og intet hjælper. Hun er ikke vågen, og ofte er hun helt våd af sved. Vores venner talte for nylig om fænomenet "night scare"...kan det mon være det? Indtil videre har jeg fundet ud af, at hun ikke skal tages op af sengen, men er der andet vi kan gøre?
Hun er jo et følsomt lille barn, så mon ikke det har noget med det at gøre?
Kærlig hilsen
en bekymret mor