Brev:
Sutteklud og kvælningsfare
9. november 2007
Alder:
3 mdr.
Sutteklud og kvælningsfare
Kære Helen,
Jeg har denne gang et forholdsvist kort spørgsmål jeg ønsker dit besyv med.
Min lille pige sover (om natten) med en såkaldt sutteklud (bliver også puttet med sut, men den ryger hurtigt ud...) Jeg hører hende ofte ligge og 'kæmpe' med kluden og når jeg så går ind til hende, ligger den over hendes ansigt og hendes arme fægter ved siden af. Jeg bliver ofte lidt forskrækket og tænker 'godt jeg nåede det'.
Men, er der en reel kvælningsrisiko eller kan jeg trygt lade hende nyde sin klud? Det skal måske lige nævnes, at kluden ikke er en almindelig stofble, men en 'tæppeko', altså sådan en kludebamse i dobbeltlags tykt blødt velour-agtigt stof. Burde hun ikke selv kunne tage den væk fra ansigtet hvis hun har svært ved at trække vejret??
Kærlig hilsen Lillian