Svar: Mortrang
11. november 2007
Alder:
12 mdr.
Kære Christina
Jeg kan godt høre på det du fortæller idag, at du synes Floras afhængighed af dig er ved at tage overhånd og jeg ved fra dine tidligere breve, at det er noget du har været bekymret for længe. Allerede da Flora var få måneder gammel oplevede du at hun havde stor reservation overfor andre.
Det du fortæller kan være helt normalt, men jeg kan godt forstå at du gerne vil have nogen udefra til at vurdere det, eller bare tale med nogen som i selve situationen, hvor man kan se, hvad der sker, kan rådgive dig om hvad der vil være hensigtsmæssigt at gøre.
Har du talt med din egen sundhedsplejerske om det? Det er jo en oplagt mulighed. Noget andet er egen læge. Du kan også henvende dig til kommunens PPR afdeling (pædagogisk psykologisk rådgivning) og her bede om at komme til at tale med en børnepsykolog eller familievejleder. Jeg ved at kommunen du bor i har flere muligheder for at give støtte og vejledning, men hvem præcist du skal kontakte må du forhøre sundhedsplejerske eller læge om - eller bare prøve at ringe:o)
Du kan naturligvis også ringe til en privat børnepsykolog, hvis det er sådan noget du har i tankerne. Her er der jo flere muligheder, men i givet fald er det jo så noget du selv skal betale.
Så hvor er du henne rent tankemæssigt? Hvad er det du har brug for? Jeg håber at ovenstående hjælper dig lidt videre. Rigtig meget held og lykke:o) Sender et stort knus tilbage til dig:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske