Brev:
Lidt af hvert - 6 mdr.
12. november 2007
Alder:
6 mdr.
Lidt af hvert - 6 mdr.
Hej Helen.
Så har jeg endnu engang brug for et godt råd.
Det drejer sig om min datter på 6 mdr. Hun vil simpelthen bare ikke spise grød, hun spiser en mundfuld og derefter drejer hun hovedet med en meget bestemt lukket mund, jeg har efterhånden prøvet alt, forskellige grødtyper, jeg har lavet den tyk og tynd, jeg har endda prøvet at putte lidt sukker i for at se om det var det, men nej, det er som om at hun ikke kan lide den der konsistens af grød, for grøntsagsmos kan hun rigtig godt lide, det får hun til aftensmad, som efterhånden er ved at blive hendes eneste ske mad måltid, og der spiser hun det hele op.
Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre for hun skulle jo gerne have andet en grøntsagsmos, ellers bliver hun ammet fuldt ud da hun ikke vil have flaske.
Kan du hjælpe mig med et råd så jeg kan få lidt grød i min datter?
Og så lige en anden ting, min datter er meget dygtig motorisk, og meget observerende med det hele, men det er som om at jeg ikke kan fange hendes blik, og det gør mig lidt ked af det for vil så gerne pludre lidt mere med hende, men det virker som om at alt andet er meget mere interessant, ikke fordi at jeg slet ikke kan få hendes opmærksomhed, men bare lidt mindre end før hen, kan det være fordi at hun er igang med sådan en stor udvikling rent motorisk og psykisk? Hun er ellers meget dygtig til det hele og vi hygger os rigtig meget :)
Min datter elsker når der kommer andre små børn på besøg, b.l.a. min kærestes to piger på 6 og ni. Jeg går ikke til noget med hende og heller ikke i mødregruppe, jeg går og har det så dårligt over at hun ikke ser flere børn end hun gør, skal jeg have det dårligt over det? Min mor og min datters farmor og farfar og venner kommer tit på besøg, og vi er ofte på besøg ved dem, men tror du at min datter savner at være sammen med flere børn? Jeg gør ellers alt for at stimulere hende på psykisk og motorisk.
Mange hilsner fra Mor