Brev:
Søvn om dagen og opstart af grød
12. november 2007
Alder:
4 mdr.
Søvn om dagen og opstart af grød
Hej Helen
Tak for dit forrige svar. Jeg er glad for at høre, at vi er på rette vej mht Malthe og hans søvn om dagen, så han på et tidspunkt selv kan komme videre i søvnen. Ved du ca hvornår, man kan forvente det, eller er det meget individuelt??
Nogen dage kan det dog være meget svært at få ham videre i søvnen - det kan tage op til 20-25 min - er det stadig alderssvarende ?? Han kan også godt græde i forbindelse med det at skulle sove videre, trods hans træthed. Jeg håber ikke dette gør, at han senere forbinder det er sove i sengen med noget negativt ??
Som skrevet tidligere er jeg enormt glad for, at det går så meget fremad med hans søvn. Jeg synes lige, at jeg vil fortælle, at jeg har tillige fået en succesoplevelse, da jeg tidligere ikke har kunne få ham til at sove til middag, når jeg er ude hos andre i dagtimerne. Nu er det flere gange lykkedes mig at få ham til at sove 45 min. - 1 time af gangen i hans barnevogn, hvilket jeg er så glad for, for så går der ikke så mange timer mellem hans søvn og jeg undgår en meget træt og pirlig dreng + han kan sove i sin barnevogn uden, jeg triller med den, vildt :-)
Det går lidt bedre om natten nu, men det er efter vi har fjernet kl. 22 flasken, da han som regel så vågnede ved 3-4 tiden og efterfølgende brugte 1 - 1,5 time at falde i søvn (som om han er tilstrækkelig udhvilet til ikke at kunne osve mere). Nu sover han de der 6-7 timer på vællingen kl. 19 og får flaske en flaske om natten mellem 1-2 og sover indtil kl. 6.Det er jo lidt tidligt han står op, men han får jo de der 10-11 timers søvn om natten - så vi kan vel ikke forvente andet.
Vi har forsøgt at rykke hans sengetid om aftenen, men han står stadig op der omkring. Er det for tidligt at lægg en dreng i hans alder kl 19 og er det noget vi skal rykke på et senere tidspunkt ??
Vi har besluttet nu at forsøge med lidt grød. Jeg vil starte op med det færdiglavet indtil han har vænnet sig til det, hvorefter jeg godt kunne tænke mig at lave det selv. Men da jeg idag var nede for at købe det, var der jo så meget at vælge imellem. Jeg blev forvirret, for i næsten alle sammen var der tilsat pære eller æble smag. Er det godt eller er det bedre at starte ud med en neutral smag? Nestle har nemlig risgrød uden andet i.
Selvom det er nogle meget korte spørgsmål, synes jeg altid jeg får skrevet en helt roman til dig - det må du undskylde :-)
Med venlig hilsen
Maria