Brev:
Nattesøvn ønskes
12. november 2007
Alder:
16 mdr.
Nattesøvn ønskes
Kære Helen
Ja, bedst som vi troede det hele var ved at lysne, må vi konstatere, at det desværre ikke er tilfældet.
Vores søn volder stadigvæk "problemer" om natten. Vi har lige været inde i en periode på knap 14 dage, hvor han fik en nat-flaske (180 ml) ved 22.30 tiden, og så kunne han holde sig til næste morgen. Denne periode er desværre helt forsvundet, og den seneste uge har været meget hård for både min mand og jeg, eftersom vores søn vågner hver 3. - 4. time og vil have mad.
Han rejser sig op i sin seng, og skriger som en gal, indtil han får en flaske. Jeg har stadigvæk ikke opfattelsen af, at der er tale om hyggespisning eftersom han tømmer flaskens indhold på mellem 180 og 210 ml. Du har tidligere anbefalet os at trappe lige så langsomt ned, men får han kun 90 ml protesterer han højlydt.
Vi er bestemt ikke meget for at lade ham skrige så meget, og giver derfor efter og lader ham få flaskerne - så får vi alle 3 også hurtigt nattero igen.
Nogle mere erfarne forældre har sagt, at vi bare skal tage en "kold tyrker" på en 3 - 4 dage, hvor vi lader vores søn skrige, men er det virkelig det rigtige ?
Vi har prøvet med en tår vand, tage ham op og nusse med ham, blive inde på hans værelse og forsøge at tale ham til ro, men INTET hjælper - det er kun flasken der dur.
Den seneste uge har forløbet således:
19.30 - godnat
22.30 - godnat flaske med 210 ml MME
02.00 - flaske igen med 180 ml MME
06.00 - flaske igen med 180 ml MME
07.30 - spiser enten øllebrød eller havregrød med største velbehag
Vi er helt på herrens mark, og ved ikke hvordan vi kommer videre. Burde et barn i hans alder ikke kunne undvære flasken helt ?
Mange hilsner fra
Tine (som mangler søvn)