Brev:
Far på barsel overgang til flaske
12. november 2007
Alder:
3 mdr.
Far på barsel overgang til flaske
Kære Helen
Jeg har skrevet til dig før om Marc - fordi jeg skal på arbejde igen her i slutningen af november, når han er knap 4 mdr. Så går hans far på barsel med ham. Jeg har ammet Marc fuldt fra starten af - og han trives - selvom han vægtmæssigt er gået noget i stå de sidste par uger. Men nu skal vi jo til at give ham flaske og MME. Mit forsøg på at malke MM ud til "lager" nåede slet ikke et omfang som var stort nok. Jeg vil meget gerne fortsætte med at amme ham morgen og aften, men jeg vil være væk ca 10 timer hver dag - så en stor del af hans føde bliver fra flasken.
Mit første spørgsmål er - fordi vi jo slet ingen erfaringer har med MME og flaske. Hvordan træner vi de næste 14 dage. Jeg havde overvejet om vi skulle smugtræne med en aftenflaske - da jeg ikke har så meget mælk om aftenen og det måske samtidigt kunne give os et 5 timers søvninterval om natten, hvis han var fodret godt af. Vil det hjælpe "træningen" eller bare forvirre mere end godt er?
Mit andet spørgsmål er, hvad med hans mave ved en blandet kost. Er der nogle af mærkerne i "skoven" af forskellige typer af MME som er en god overgangskost for ammebørn eller?
Mit tredje spørgsmål går på dagene lige op til at jeg skal på arbejde. Hvordan kan vi tilrettelægge overgangen så blid som muligt for ham. Mine bryster skal vel også trappes ned - eller kan de bare tage en "kold tyrker".
Sidste bekymring - er der noget jeg kan gøre for at kunne blive ved at amme ham (så han stadig kan få MM og jeg elsker hyggestunderne)
Hilsen - en lidt bekymret mor