Brev:
Tremmeseng kontra dobbeltsengen
12. november 2007
Alder:
18 mdr.
Tremmeseng kontra dobbeltsengen
Hej
Min søn har sovet i dobbeltsengen ret længe. For nogle måneder siden introducerede jeg tremmesengen for ham, og den blev han overraskende glad for. Han sov flere nætter kun i den, indtil han vågnede om morgenen, hvor jeg så tog ham over til mig, og så puttede vi en times tid (som vi altid har gjort og stadig gør - det er superhyggeligt!).
Så blev han syg, og meget pjevset, og jeg blev blød om hjertet og tog ham over til mig. Siden da har han helst villet ligge hos mig. Jeg har det sådan, at jeg ikke vil lade ham græde, slet ikke når han er træt. Jeg vil gerne gøre det sådan, at han selv er med til at vælge tremmesengen. Det er lykkedes mig at vænne ham til barnevognen på den måde; jeg presser ham lidt, men ikke så han bliver ulykkelig. Desværre er jeg ikke så konsekvent om natten, fordi jeg bliver så irriteret når jeg bliver vækket, at jeg bare vil have ham til at sove så hurtigt som muligt, så jeg kan komme til at sove.
Jeg har indtil nu gjort det, at jeg tilbyder ham at putte i sengen hos hans elskede sovedyr. Så beder han om at putte hos mig. Når han putter hos mig er der en række regler for hvad han må og især ikke må (han skal faktisk ligge ret stille), og når han ikke kan overholde det beder han selv om at komme op i tremmesengen. Nogle gange er han op og ned flere gange på en aften, og nogle gange falder han i søvn ovre hos mig, hvor jeg så lægger ham over i tremmesengen, med mindre jeg da selv er nået at falde i søvn.
Jeg tænker så at jeg vil prøve at gøre det endnu mindre attraktivt for ham at sove hos mig, med flere ting han ikke må, og så tænker jeg at jeg vil prøve at blive bedre til at få ham tilbage i tremmesengen i stedet for at falde i søvn og lade ham ligge.
Har du nogle gode råd til, hvad jeg kan gøre?
Med venlig hilsen