Brev:
Vægtstagnering
12. november 2007
Alder:
3 mdr.
Vægtstagnering
Hej Helen
Nu gør jeg lige brug af dig igen.
Min søn er nu 3,5 mdr, og er begyndt kun at spise 5 gange i døgnet. Vores rytme ser ca. ud på følgende måde.
7.30/8: står op og får tøj på
8.30/9: spiser ca. 140 ml
9.30: ud og sove - op til 3 timer, som regel 2
12.30/13: spiser ca. 140-200 ml
13.30: ud og sove - ca. 1,5-2 timer
16/16.30: spiser 140-200 ml
16-20 - der er det ikke altid han sover og ellers er det som regel 1 time
20: flaske til natten - op til 350 ml
3/4 - spiser ca. 140-200 ml
På et døgn spiser han ca 900-1000 ml, og det er under tommelfingerreglen, men den har han aldrig levet op til.
I hans vågne tid, synger vi meget med ham. Han ligger på legetæppe, ligger på maven (vil som regel ligge op til 5 min første gang og derefter kortere tid ad gangen), vi øver rulninger, han vil meget gerne stå op og kan det meget længe. Så der sker ofte en del når han er vågen. Han gnasker på sine hænder og savler helt vildt pga. det.
Han er som regel glad, bliver sur når han er sulten eller træt, men ellers ikke synes vi.
Da han var 2 mdr. vejede han 6 kg, dvs. han havde taget 1 kg på om måneden. Vi prøvede at have ham på vægten her til aften, den er selvfølgelig ikke præcis, men tror vi tog ca. 10 vejninger, og han vejede 7 kg. Så på 1,5 mdr har han taget 1 kg på. For to uger siden synes jeg han vejede det samme, for der gjorde vi det samme med vejningen. Han er 64 cm lang og ved fødslen var han 54 cm.
Mit spørgsmål lyder på, om det er en ok vægtstigning han har haft?
Vi havde problemer i starten med at han ikke tog på, så vi er selvfølgelige obs på det.
Det skal siges at han har afføring stort set hver dag, og er nede og få 2 ml lactulose om dagen mod 6 ml tidligere. Han har også masser af våde bleer.
Vil han ved opstart af grød tage mere på, for synes det er begyndt at gå langsomt med hans vægtstigning, og jeg ved godt det er normalt de når de bliver større tager mindre på pr. månede.
På forhånd tak, og tak for en super brevkasse
Linda og Simon