Svar: Vægtstagnering
12. november 2007
Alder:
3 mdr.
Kære Linda
Når man som jer har oplevet at ens barn ikke rigtig tog så meget på, så sidder det i kroppen og er naturligvis noget man tænker meget over. Derfor er det helt naturligt noget I spekulerer over nu.
Det I fortæller lyder på ingen måde problematisk. Du skriver at han vejer ca 7 kg og jeg ved fra dit tidligere brev at han ved fødslen vejede godt 4 kg. I en alder af 3 måneder har han således umiddelbart taget fint på - tommelfingerreglen her hedder en fordobling af fødselsvægten inden for de første 5-6 måneder.
Du skal jo til lægen med ham og have ham vaccineret og undersøgt nu, hvor han er 3 måneder gammel. Det vil naturligvis være passende at du lige drøfter hans vægt med jeres læge. Så vil du også kunne se, hvordan han ligger på kurven.
Hans indtag på 900-1000ml mælk i døgnet lyder fint i forhold til hans alder og jeg tænker som du, at du skal regne med at han ændrer vægten og begynder at tage anderledes på, når I begynder med lidt skemad. Lige nu skal du fokusere på at du har en dreng som er glad og som lyder til at udvikle sig i en sund retning, han tisser godt, maven fungerer osv.
Håber ovenstående giver dig lidt ro:o) Fortsat held og lykke med ham:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske