Brev:
Nattesøvn og problemer med mælk
13. november 2007
Alder:
12 mdr.
Nattesøvn og problemer med mælk
Hej Helen
Ja, man bliver altså noget slidt af manglende nattesøvn, og så begynder teorierne at melde sig om, hvad der mon kan være galt. Nu vil jeg lige høre dig vedrørende min seneste tanke inden jeg involverer læger m.v.
Vores søde søn Magne, der er vidunderlig om dagen, er faktisk ret belastende om natten. Da han var ca. 10-11 mrd. blev han vænnet fra om natten, og jeg flyttede ud af soveværelset i en periode. Min mand, der har et godt sovehjerte, har hjulpet ham til at sove lidt bedre, men stadigvæk vågner han næsten hver nat ved ca. 2-3-tiden og vrider og vender sig og græder - sådan halvt i søvn, mens han prutter en hel masse. Og så vågner han igen ved 4-5 tiden - samme show.
En gang imellem rumler hans mave også helt vildt. Det hjælper ikke at give ham vand eller mælk. Det eneste der stopper gråden er, hvis jeg/vi går rundt med ham i armene (og han er efterhånden godt tung), eller noglegange hjælper det at tage ham over i sengen. Ellers er det en time til halvanden, man kan indstille sig på at være vågen.
Jeg synes vi har prøvet meget forskelligt, der burde hjælpe til en bedre søvn - uden held. Nu har jeg så fået den tanke, at han kan have noget fødevareallergi. Han har altid været noget urolig og råbende, når han spiste, hvilket dog er aftagende. Altså nærmest som om det var ubehageligt for ham at spise. I en periode (omkring 6 mrd. ) var han også MEGET tynd, men det er dog helt normaliseret nu. Synes du det lyder sandsynligt, eller prutter og vågner børn i den alder bare ?
Jeg kan ikke helt huske fra nummer et, hvorlænge vi kæmpede med opvågninger om natten, men jeg synes ikke det var så længe - det her er jo nærmest hver nat.
Jeg selv drikker ikke mælk, da min mave går helt i stå. Måske kan sådan noget intolerans (hvis det er det?), gå i arv ? Ellers kan jeg oplyse at hans afføring i perioder har været meget grå og mere end almindeligt ubehageligt lugtende. For tiden ser det dog ret normalt ud.
Kan du mon hjælpe ?
Mange hilsner fra Pernille