Brev:
Roligere afslutning på dagen
13. november 2007
Alder:
13 mdr.
Roligere afslutning på dagen
Kære Helen
Allerførst; tak for en super god brevkasse. Jeg er tit inde og lure om jeg kan lære noget, og det kan jeg som regel. Jeg er blevet mor i en alder af 41 år, efter at min mand og jeg har prøvet i rigtig mange år, så vi føler os meget priviligerede. At vi så også er blevet forældre til en skøn knægt på nu knap 13 måneder, er jo bare skønt.
Kristian er en ung mand som virkelig gir' den gas. Hele dagen er han igang; alt skal undersøges eller prøves, som regel med kanon-godt humør. Kristian har også meget temperament, så indimellem er vi ikke helt enige ;o) men alt i alt er han en glad og en kærlig dreng. Dog er der et punkt, hvor jeg er i tvivl. Du får lige lidt baggrund først:
Om aftenen spiser vi rimelig tidligt (17:30) så er der bad omkring kl.18:00. Efter badet bruger jeg tid til lidt massage, og herefter leger vi lidt. Mellem 19 og 19:15 begynder Kristian at gabe, men der er stadig kul på ham. Vores putte-ritual indledes med sangen "Nu tændes der stjerner på himlens blå" men Kristian synes egenlig ikke at der skal tændes stjerner nogensteder. Han vil hellere ned på gulvet, og stavre rundt om sofabordet (han er helt nede på flad fod at gå nu, men har ikke sluppet vores hånd endnu). Han får en kop varm mælk og vi prøver med dæmpet belysning i stuen (ingen tv) og stille og rolige stemmer, men Kristian ved nok hvad der snart skal ske.
Vi skiftes som regel til at bære ham iseng, kysser og nusser med ham, lægger ham ned og siger go'nat, og forlader værelset. Jeg sidder så i værelset lige overfor Kristians værelse, og venter ca. 3 minutter, inden jeg går ind og putter ham igen, og aer ham på kinden. I de 3 minutter har Kristian tonset rundt i sin seng og smidt alle sutterne ud. Han græder ikke når vi forlader rummet, han snakker lidt med sine 2 bamser, men hvorfor er han så urolig? Jeg ville da gerne sidde lidt ved hans seng, synge en sang eller bare sidde der, men Kristian ser nærmest mig/os som start-signal til, at NU er der fest.
Det virker lidt hårdt på mig, bare at lægge ham ned i sengen, og så forlade rummet, men sådan er det hos os. Vi går selvfølgelig altid ind til ham efter 3 minutter (han rejser sig straks op) vi putter igen, og herefter går der 5-10minutter så sover han. Er der noget vi kunne gøre anderledes, for at gi' ham en lidt roligere afslutning på dagen? Han behøver jo ikke at gå fra 180km/t til 0.
Kærlig hilsen
Elenti