Brev:
Første barn
13. november 2007
Alder:
6 mdr.
Første barn
Hejsa,
Jeg har fået mit første barn, en skøn pige som nu er 6 måneder.....med denne første gang følger en masse spørgsmål, som jeg håber du kan hjælpe mig med...
1: Hun skal svøbes ind hver gang hun skal sove om dagen, natten er der intet svøb, dvs at går jeg tur om dagen og hun evt falder i søvn deri, jeg kommer hjem og stiller hende, få minutter efter vågner hun og græder...sikkert en kombination af stående stille og hun ikke er svøbt ind...vil hun nogensinde gro fra det og hvornår tror du????
2: Hun bliver fortsat kun ammet, dog for 1 måned siden indførte jeg grød 1 gang om dagen, stadig uden held, da hun max spiser 3 tsk om dagen....vi har prøvet med risgrød m/pære, hirsegrød/æble og ren majsgrød....ind imellem har jeg puttet frugtmos på, men lige lidt hjælper det.....hvor lang tid er "tilvænnings perioden" indtil hun lærer det?????
3: Hun bruger ikke sut eller flaske, det nægter hun fuldt ud....jeg kan få hende til og drikke lidt modermælks erstatning i glas, men det er meget få slurke.....og da jeg meget gerne snart vil stoppe med at amme, da min nat bliver ødelagt fuldstændig, fordi hun vågner imellem 3-6 gange for at spise, sikkert fordi hun ikke bliver nok mæt af min mælk.......hvad mere kan jeg snart gøre for at vænne hende fra det med at vågne så tit????? hun driver mig langt ud efterhånden.....
Hun kommer først i seng kl 21, tidligere end kl 21 er spild af tid, da hun så vågner efter ½ time og er frisk i længere tid end normal sengetid.......
4: Min kæreste og jeg har prøvet at "sulte" hende, i håbet om at hun så vil spise grød eller drikke modermælks erstatning... desuden har vi prøvet at give hende grød og mælke erstatning med magt, altså blive ved med og hælde i hende osv... politisk ukorrekt, men prøves skulle det.. men det medfører en masse skrigeri (både "sulte" og magt) og jeg ender med at opgive efter ½ time ca.... og hun får derefter bryst...er det forkert af os, og giver det hende en negativ indstilling til grød og mælk????Hvad skal jeg gøre???????
Ellers har vi en rigtig dejlig pige som er glad, frisk og fuld af ballade....hun tager på i vægt og bliver højere........så der er det hele som det skal være, men vi mangler lige og få styr på de sidste meget hårde ting som giver os alle 3 en gladere hverdag....ihvertfald en gladere mor med mere overskud :o)
Håber du kan give mig nogle gode råd.....
Kærlig hilsen en meget træt og frustreret mor.........