Brev:
Lære at falde i søvn alene til natten
13. november 2007
Alder:
10 mdr.
Lære at falde i søvn alene til natten
Hej Helen
Tak for de andre svar jeg har fået, de har været gode, derfor spørger jeg igen.
Theodor er nu næsten 11 mdr, han sover næsten natten igennem, skal bare have sut og lægges ned tilbage fra kravle stilling og til tidlig morgen ( mellem 4-5 )kommer han ofte over i vores seng og får lidt bryst og sover så som regel videre til 6-7 tiden.
men.... han har indtil nu faldet i søvn ved bryst, nu er han så ved at løsrive sig fra brystet, falder ikke i søvn automatisk ved det mere. Jeg giver som regel bare bryst til aften og hvis han skal sove indenfor om dagen. Han er helt klart ved at være færdig med bryst og det er ok med mig.
Men.... hvordan får jeg ham så til at sove? Han er super glad ,aktiv, står og går rundt med gåvogn, klatrer op på alting tager trapper op som en leg osv. Jo mere fysisk udfordring jo bedre.
Jeg prøver at følge vores gamle ritualer og har så tilføjet at bamse skal i seng sammen med ham. Far har ikke rigtig fået lov til at blande sig hverken af mig eller thodor, han bliver meget frisk af.
Han lægger sig ned, 20 sek så er han oppe igen, jo længere tid der går hvor han rejser sig igen og igen jo mere gal, ked bliver han, jo mere umugligt bliver det at få ham til ro. Jeg har så gjort det så jeg sidder ved sengen og giver lidt bryst, lægger igen og så lidt bryst osv til han selv lægger sig til ro i sengen. Det virker, men nu skal brystet jo stoppe hva så?
Håber på lidt gode ord der kan trøste os til den kommende "kamp"
Hilsen Kristine.