Brev:
Falde i søvn - 9 mdr.
14. november 2007
Alder:
9 mdr.
Falde i søvn - 9 mdr.
Hej Helen
Nu har jeg lige et spørgsmål igen igen. :-)
Vores søn er nu næsten 9 ½ måned og vidst stadig i seperationsfasen, hvilket godt kan være lidt hårdt, specielt for mig fordi han synes Mor er den bedste.
Vi har specielt problemer når han skal puttes i sin seng. - Her rejser han sig op gang på gang og vi kan kun lige nå at få ham lagt ned igen inden han igen står op. Vi bliver siddende hos ham - vi synger og nusser men det føles bare ikke som om det hjælper.... han fortsætter bare med at rejse sig op og græde... Det ender ofte med vi går rundt med ham til han falder i søvn fordi vi ikke kan overskue det.
Nu er han så også begyndt at vågne om natten - her står han også op og her kan det også tage tid inden vi får ham til at sove igen. (Han kan/vil ikke selv lægge sig ned igen).
Spørgsmålet går på om vi skal gøre noget anderledes - vi vil helst ikke skabe større "problemer" end der allerede er og slet ikke på sigt. Han får lov at skrige en del inden vi overgiver os og går rundt med ham til han falder i søvn.... Er det forkert?
Du får lige planen for hans mad og søvn - hvis du mener det kan være en årsag :-)
Kl. 7.00 : 200 ml MME
Kl. 8.30 : Havregrød (lavet på mælk)
Kl. 12.00 : Rugbrødshapsere og frugt
Kl. 15.00-16.00 : Grød
Kl. 17.30-18.00 : Aftensmad (som det vi spiser)
Kl. 18.45 : Tilbydes flaske, men tager sjældent mere end 30 MME
Jeg vil meget gerne have han tager mere af flasken, men vi kan bare ikke få ham til det. Når vi har sat ham vender han sig straks rundt på maven og farer rundt og har ikke rigtig tid eller lyst til den flaske.
Vi synes altid han har været en meget søvning dreng og har tit været bekymret for om der skulle være noget i vejen med ham. - Tit gnider han i øjnene inden han har været vågen en halv time.....
Han er begyndt at sove lidt længere ad gangen om dagen, men vi har stadig ingen helt fast rytme, men for det meste ser det sådan ud:
Formiddagslur fra kl. 9.00-11.00
Middagslur fra kl. 13.00-14.30
Sommetider en ekstra lur fra kl. 16.00-17.00
Grunden til han får en ekstra lur er at han ellers piver og beklager sig alt for mange timer og det er ikke til at holde ud at høre på.
Vi har også prøvet at trække middagsluren så han vågner lidt senere - det kan lade sig gøre, men så har vi også bare piveri tidligere på dagen. Han kommer i seng mellem kl. 19.00-19.30 og står op igen kl. 6.00-7.00.
Sikke en lang beskrivelse for det her :-)
Jeg håber snart den her seperationsfase er overstået så han igen kan puttes stille og roligt og vi kan forlade hans værelse også selvom han ikke sover - det var så nemt tidligere.
Håber du har et par gode råd - jeg håber det hele ændrer sig når han starter i dagpleje her til 1. december, men så sker der sikkert bare noget nyt :-)
Tak for hjælpen og en god side.
Med venlig hilsen
Camilla