Brev:
Sove ude om vinteren - gode tips og fingerregler ønskes
14. november 2007
Alder:
6 mdr.
Sove ude om vinteren - gode tips og fingerregler ønskes
Hej
Nu banker kong vinter jo på døren, og det betyder jo at temperaturen pt. ligger omkring 2-4 grader om dagen når vores søn skal ud og sove. Han sover utrolig godt i sin barnevogn, så jeg ville være lidt ked af at opgive den. Han kan dog godt sove indendørs, men det kræver lidt mere af mig i og med at jeg helst skal ligge ved siden af ham... (er i gang med at vænne ham til at jeg ikke nødvendigvis skal ligge ved siden af ham)
Nu vil jeg så gerne høre om du har nogle fingerregler for hvornår han kan sove ude? Hvad når der er frost? Tåget? eller bare meget fugtigt i vejret? Hvad med snot-næse - kan han sove ude selvom han er snottet?
Pt. sover han i Slee Bee posen fra Bilka med begge dyner i, og han har en kortærmet body, langærmet uldbody, strømpebukser og tykke sokker. Der ud over har han en elefanthue af uld/bomuld og en heldragt af bomuld yderst og fleece inderst. Jeg er ikke nervøs for om han fryser for han er altid tilpas varm når han vågner - også i nakken. Han er hverken svedig eller fugtig.
Vores søn er også kommet over influenzaen og har været feberfri siden søndag morgen - men det er først i dag han sover ude...
Med venlig hilsen
Gitte