Brev:
Gråd ved sengetid - 3 mdr.
14. november 2007
Alder:
3 mdr.
Gråd ved sengetid - 3 mdr.
Kære Helen
Tusind tak for en super brevkasse - jeg har stort set læst alle dine råd vedr. søvn om natten, men har stadig brug for at få et af dine mange gode råd.
Min dejlige dreng på 3½ måned bøvler noget med søvnen om natten. Om dagen sover han fantastisk - 2 - 2½ time om formiddagen, 2-2½ time om eftermiddagen og en kortere lur sidst på eftermiddagen/ først på aftenen. Han sover i sin barnevogn alle gange.
Han står op mellem 6 og 7 om morgenen. Det er aftenerne som er noget bøvl. Far giver nattøj på og sidder lidt foran fjernsynet og "falder ned" inden han puttes ca. kl. 20, og far blive hos ham til han er faldet i søvn - han puttes i min seng, hvor vi sover sammen. Men det sker med megen gråd og skrig og skrål. Jeg synes, det er synd han hver aften skal falde i søvn på den måde - det virker ikke som om han har en god oplevelse med at falde i søvn. Jeg synes jeg er rimelig god til at læse mit barn og hvornår han er træt - jeg spekulerer på om han ikke er træt nok??
Han vågner hver anden time i løbet af natten og fra kl. 3-4 vågner han hver time og skriger hjerteskærende hvis ikke han bliver ammet - jeg har prøvet med sut for at få ham videre i søvnen.
Vi har forsøgt med en flaske med MME inden sengetid, som far giver ham, men det giver faktisk en endnu mere urolig søvn + dårlig mave!
Jeg er ved at være noget træt af al det ammeri om natten og al den gråd ved sengetid - måske er jeg for ambitiøs på lillemandens vegne??
Vi har familie på Fyn og i Nordjylland og har været en del på farten - måske vi skal tage det med ro?
Endelig er han blevet meget opmærksom på, hvem der er mor og far og kan om aftenen kun finde ro i sin grædetur, når jeg træder til (her har far som regel forsøgt sig en ½ times tid).
Håber du har et godt råd.
Mange hilsner fra Malene