Brev:
Trivsel, søvn, sygdom, kost
14. november 2007
Alder:
14 mdr.
Trivsel, søvn, sygdom, kost
Kære Helen
Ja, det er sådan set det hele der bekymrer os for tiden. Især er vi bekymrede for, om vores dreng overhovedet trives... .
Siden vi flyttede for ca. 2 mdr. siden har vi været rigtig uheldige med en del sygdom, hvor den ene infektion nærmest har afløst den anden. Det påvirker jo nok vores drengs humør. Og appetit?
Han græder virkelig meget af sin vågne tid... og meget voldsomt især ved tandbørstning, bleskiftning, af- og påklædning. Og så skal han have maske (asmatisk bronkitis), medicin og næsedråber, der også udløser hysterianfald. Og det er så stort set vores morgener og aftener, der består af de her anfald.
Hans før så gode - og nysgerrige - appetit er væk: Aftensmåltidet rør han næsten ikke, og han vil slet ikke spise grøntsager overhovedet, selvom det bliver serveret for ham på bedste vis (små overskuelige portioner) Vores måltider ender altid i hårdknude, hvor han kaster med maden eller bestikket og begynder at skrige. Han vil faktisk kun spise brød og frugt pt, og det synes vi ikke han skal, men vi presser heller ikke på nogen måde maden ned i ham. Men går han så sulten i seng?
I al fald er han begyndt at vågne kl. fem om morgenen og vil bare ikke sove mere. Hvad skal vi stille op med det? Han roder rundt i vores seng, i sin egen skriger han. Det resulterer i en lang og træt dag, for i vuggestuen bliver han puttet ca. 10 (nogen gange kan de strække den til efter 11) og vågner igen efter en time... nægter at sove mere den dag. Og det virker så hårdt for ham...
Jeg synes virkelig, at det er synd for ham, man kan se, at han er segnefærdig, ikke er rigtig glad og let bliver småhidsig når han leger. Jeg tænker, at det hele hænger sammen med selvfølgelig sygdom (han får medicin pt. for mellemørebetændelse), og et ret stort søvnunderskud. Han sover ca, 9-10 timer om natten og 1 time om dagen. Eller hva? Kan børn altid selv regulere deres søvnbehov? Jeg synes ikke det virker sådan. Så det er det hele, der ikke rigtig fungerer for os...
Det er hårdt, for vi ønsker jo en dreng, der trives og er mere glad i sin vågne tid end grædefærdig. Det tager ret hårdt på os, og vi er rådløse, så vi ser frem til dine altid så gode svar.
Kærlig hilsen
M