Brev:
Hvor meget mme og formiddagslur uden amning?
14. november 2007
Alder:
7 mdr.
Hvor meget mme og formiddagslur uden amning?
Hej Helen!
Tak for dit sidste svar. Jeg tog det lidt mere fleksibelt med lurene, og det fungerer.
Far putter nu fast om aftenen en gang om ugen, hvor jeg er sammen nogle veninder, så jeg kan få oplevet noget andet. Han protesterer dog noget, når jeg ikke er til at putte ham, dvs. græder ca. kvarter, og det er ligesom, det er ved at trappe op. Det er far træt af, så nu vil vi skiftes til at putte ham med flaske om aftenen, men hvor meget skal han have?
Han er stadigvæk en tidlig sover (bliver puttet mellem 18.30 og 19), så han får mad senest 17.30. Han spiser flot nu, over 2 dl, så vi syntes det er lidt voldsomt, når han fx tager 125 ml af flasken en time efter?
Han bliver stadig ammet om natten, ca. ved 3 tiden. For 14 dage siden kunne jeg give ham en sut på dette tidspunkt, og så amme ham ved halvfemtiden, men det vil han ikke gå med til længere? Jeg tænker, at vi skal trappe op til 4 grød/mos-måltider. På et tidspunkt gik natteamningen ud over morgenappetitten, men det gør det ikke nu, og jeg tænker han har brug for en tår, når han sover så tidligt?
Han sover jo egentlig 8-9 timer uden mad, så hvornår er det egentlig de kan klare 10-12 timer uden mad. Er det når han helt i gang med alm. mad?
Pt. bliver han ammet 5 gange i døgnet. Jeg tænker, at jeg skal droppe formiddagsamningen i løbet af 8. måned, når han er begyndt at spise mellemmåltider fast. Jeg har flere gange prøvet at lægge ham uden bryst, dvs. synge en sang og så bære ham ind i seng, lige så snart øjene falder i. Det kunne jeg også indtil 14 dage siden, men nu går det dårligere og dårligere, hvordan kan det være? Jeg kan naturligvis altid gå en tur med ham i barnevogenen, og det gør jeg altid til en af lurerne, men har du nogle råd til, hvordan jeg kommer videre med lur uden amning?
Om aftenen ammer jeg eller giver flaske, og ofte er han halvsovende eller vågen, når han bliver lagt, men kan godt falde i søvn af sig selv, så hvorfor protesterer han sådan om dagen, er det mon noget udviklingsmæssigt?
Med venlig hilsen
Lisa