Svar: NAN 1 vs. NAN 2
14. november 2007
Alder:
4 mdr.
Kære Lillian
Jeg kan godt forstå din overraskelse og jeg synes faktisk du skal prøve at kontakte Nestle og forhøre dig. Du er velkommen til at komme med en tilbagemelding her.
Jeg må give dig ret - at forskellen er minimal. Der er ikke så længe siden at Nestle lavede modermælkserstatningen om så også 2'eren var fuldgyldig og ikke en tilskudsblanding og derudover meddelte at de havde ændret i sammensætningen af deres Nan produkter, således at de i proteinindhold og aminosyresammensætning minder mere om modermælk end modermælkserstatning normalt gør. Blandt andet har de også tilsat flerumættede langkædede fedtsyrer til deres produkter.
Jeg må indrømme, at jeg som dig dog fortsat havde en forventning om at 2'eren mættede lidt mere, men kan godt se, når jeg kigger på indholdsdeklarationen at det er i laktose indhold og jernindhold at de to produkter er forskellige. Der er igen forskel i de øvrige ting, som proteiner osv.
Så jeg må blive dig svar skyldig, men håber at høre fra dig igen.
Rigtig god weekend:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske