Brev:
Leg i vuggestuen
15. november 2007
Alder:
2 år, 2 mdr.
Leg i vuggestuen
Hej Helen
Min datter har leget rigtig meget med to piger, især en i vuggestuen. De leger den samme leg og griner rigtig meget og hun snakker tit om dem og har altid været meget glad for at komme i vuggestue. Men på det sidste har hun ikke være helt så glad for at komme afsted.
Som regel går det over når vi kommer derover. men når jeg henter hende har hun tit virket ked af det og kommer i konflikter med (andre børn) det samme hun ser mig. jeg har spurgt til det men fik at vide at det går godt resten af dagen. men de har så sagt på det sidste at hun får nogle sammenbrud i løbet af dagen, hvor hun bliver utrolig ked af det, når der er nogen der tager noget hun leger med eller noget hun fx har leget med først på dagen. hvor hun har svært ved at blive glad igen.
jeg har altid været meget opmærksom på at vise hende at det er ok at være ked af det, vred.... giver det hende problemer med at være alt for følsom?
Nu er de så kommet og sagt at de prøver at skille freja og den pige hun er så glad for ad, da freja hele tiden søger den anden piges accept og at den anden pige styrer freja. for at give nogle oplevelser selv og ikke altid med hende.
Jeg ved ikke om det er hormoner (jeg er gravid:)) men jeg bliver så bekymret for min lille pige og hendes selvværd/tro på sig selv. Er det normalt at en toårig er så opmærksom på de andres accept?
Jeg er synes vi gør meget ud af at styrke hendes selvværd ved at vise hende at vi forstår hende og acceptere hende og fortælle hende at vi elsker hende og rose hende på hendes person og ikke på hvad hun gør. Hvad kan vi gøre for at støtte hende?
Kærlig hilsen
Frejas mor