Brev:
Diverse spørgsmål ang. kost og søvn
16. november 2007
Alder:
6 mdr.
Diverse spørgsmål ang. kost og søvn
Hej
Jeg har lige nogle spørgsmål ang. kost og søvn. Hvornår kan jeg forvente at vores søn spiser et helt måltid - f.eks. en portion hirsegrød lavet på ½ dl. hirseflager, 1½ dl. vand, ½ dl. mme og 1 tsk smør plus frugtmos som topping.
Lige pt. spiser han max 1 dl. af alt, hvad der bliver serveret for ham - og nogen gange bliver det kun til max 5 tsk. I aftes spise han intet for han blev sur/ked af det, da vi satte ham i højstolen. Tilgengæld spiste han fint hos mig... Det resulterede så i at han vågnede hver 2 time gennem hele natten for at spise hos mig.
Kan hans "spisevægring" være et tigerspring? Han er meget morsyg lige pt. og bliver ked, når jeg går ind i et andet rum. Samtidig så sker der ufatteligt meget lige i disse uger...
Vores dag ser ud som følger:
06-07 : bryst, hygge i sengen
07-08 : vi står op og får tøj på
ca. 08/08.30 : morgenmad - havregrød, hirsegrød eller øllebrød med frugtmos, og mme i kop. Derefter hygge på legetæppet
ca. 09.30 : Bryst
10 : puttes til lur - enten inde eller ude alt efter vejret, men som hovedregel udendørs
10-11.30/12 : lur - skal nogen gange hjælpes gennem nogen af søvnfaserne
12-12.30 : frokost - grøntsagsmos af forskellig slags lavet på de frosne blandinger, med kød af kylling eller fisk - vand i kop
ca. 14.30 : eftermiddagssnack - frugt og brødskorper til at sidde med selv - vand eller meget tynd saft i kop, derefter bryst
15 : puttes til lur - enten inde eller ude. Nu er det primært inde, da det bliver tidligt mørkt. Sover med vindue på klem.
15-16.30/17 : lur - skal nogen gange hjælpes gennem nogen af søvnfaserne
ca. 17/17.30 : aftensmad sammen med familien - grøntsagsmos og noget af vores mad plus skorper, vand af kop
18-19 : bad eller hygge
ca. 19/19.30 : nattøj og bryst
20 - puttes til natten - vi går i seng kl. 21, da min mand skal op kl. 3
22 - vågner og får bryst - viser tydeligt at han er sulten
02 + 04 - vågner og er sulten
Han spiser som sagt max 1 dl. af maden, men vil gerne have bryst. Sidst jeg bad om råd skulle jeg følge op med bryst efter måltiderne, og det gør jeg stadig. Han virker ikke synderligt interesseret i maden, og skal helst sidde med noget i hånden for at vi kan få noget i ham. Det kan være en skorpe eller en ske.
De sidste aftner er han blevet sur omkring spisetid og vil slet ikke spise - hvilket går ud over vores nattesøvn. Jeg kan ikke lokke mme i ham af kop - kun bryst duer!
Hvordan kommer vi videre så han spiser lidt mere mad og knap så meget bryst? Jeg forsøger at lave hans mad så den smager af lidt, og er blevet rådet til at tilsætte lidt pasta eller ris af min egen SP, og give ham mere af vores mad - men lige lidt hjælper det. Han er dog glad for at sidde med skorper og frugt.
Er det han sover alderssvarende?
Med venlig hilsen
Gitte