Brev:
Igang med skemad, gylp og forkølelse
16. november 2007
Alder:
4 mdr.
Igang med skemad, gylp og forkølelse
Hej Helen
Tak for de gode svar du giver os,men der er lige poppet et op igen.
Vores dejlige søn er nu 16 uger gammel. Han er en glad og livlig dreng fra morgen til aften. Vi har lagt mærke til at han er meget mere aktiv når han ligger på sit aktivitets tæppe uden ble, så sparker han så højt at han rammer den øverst oppe og han er rigtig i sit es. DEJLIGT og vi tager de små og store uheld med (hi hi)
Nu er han jo snart 4 måneder så lige et par spørgsmål ang mad
Hvornår skal man begynde og med hvad? Han vil ikke tage flaske eller sut
Han virker ikke særlig interesseret når vi spiser, han kikker på os, men åbner ikke munden (sidder / ligger på bordet når vi spiser)
Er der en "regl" om hvornår de skal have andet en moder mælk. Tænker at de vel også kan blive for gamle hvor de bliver så bevidste at de ikke vil have andet pga smagen.
Hvor tit og hvor meget skal han have på et tidspunkt?
Hans rytme:
kl 08,00 vågner ammes, massage /synger leger
kl 10,00 ammes ( lille tår) falder som regl i søvn. Lur
kl 12- 13 ammes og leger
kl 15- 16 ammes og får en lur
kl 17- 18 ammes og leger
kl 19-20 bades, ammes og puttes
kl 00,30 - 01,00 ammes
kl 06,30 nogle gange vågner han og kommer over til mig og får en lille tår, så sover vi til kl 08,00
Han er begyndt at gylpe rigtig meget når han ligger på maven. nogle gange kan han ligge helt op til 5 minutter ellers 2-3 minutter.
Vi er begyndt at ligge amme puden under brystet på ham, så vil han gerne ligge lidt længere. Er det ok ?
Er det normalt han gylper så meget og er der noget jeg kan gøre. Prøver at bøvse ham af men han bøvser ikke særlig meget mere. er det normalt?
Han er meget forkølet i øjeblikket, men syntes også han gylpede meget før han blev forkølet. Han har været det nu i 3 uger. Det gik væk efter 1,5 uge, men så er det kommet igen. Nu har vi fået nogle næse dråber til ham til børn under 2 år.
Hvor længe må de være forkølet før vi skal gøre noget. Vi tænker på om det kan være allergi, da faderen har meget allergi (støv og birke)
Glæder os til at høre fra dig
God weekend
Christina