Brev:
Flere spørgsmål om udvikling, kost, søvn
16. november 2007
Alder:
16 mdr.
Flere spørgsmål om udvikling, kost, søvn
Hej Helen!
Jeg har en dreng på 16 mdr. Hans far og jeg gik fra hinanden for 4 mdr siden. Vi bor tæt på hinanden og kan fint snakke sammen om vores dreng. Han er hos sin far hver anden weekend og hver søndag til mandag. Jeg synes han tager det fint og han har 2 glade forældre selvom de er hver for sig...
Vores dreng har et iltert temperament.. Han blir meget sur når han ikke får sin vilje eller noget driller. På det sidste er han begyndt at slå sig selv hårdt eller banke hovedet ind i noget når han blir sur. Er dette normalt? Og hvad skal vi gøre i disse situationer? Blir jo nødt til at sætte grænser, men det er svært at se på han er så selvdestruktiv....
Han er desuden småtspisende og har egentlig altid været det...
Morgenmad består af et stykke rugbrød eller tykmælk med havrefraser i.
Formiddagsmad en halv bolle og lidt frugt.
Frokost 1 til 2 stykker rugbrød.
Eftermiddagsmad en halv bolle og lidt frugt.
Aftensmad...suk, kan ikke få ham til at spise varm mad. Han blir tilbudt varieret aftensmad og gør meget ud af at spise sammen med ham og gøre det til en hyggelig situation - men han vil ikke spise... engang i mellem ryger der et par pastaskruer ned eller et par bidder pølse...
Han får en flaske med 100 ml. væling inden han skal sove for jeg synes ikke han kan gå alt for sulten i seng.. Desuden får han en flaske med 100 ml. mme ved 23 tiden, da han her vågner og absolut ikke kan falde i søvn igen før han får den flaske... dårlig vane eller reel sult?....
Nattesøvnen er det også så som så med. Han har altid været dårlig til at sove..
Han sover rimelig fra han blir lagt ved 19-19.30 tiden og indtil midnat ca. Så begynder han at sove urolig og jeg er oppe at gi sut og putte dynen omkring ham en del gange.. Midt på natten har han også oftest en periode på nogle timer hvor han ikke rigtig kan finde ro...
Han står op mellem 6 og 7.
Om dagen sover han 1 lur, fra mellem 3 kvarter og halvanden time.
Jeg synes det er hårdt at ikke få mere søvn...
For en måneds tid siden fik han dræn i det højre øre samt fjernet polypper. Håbede det ville give en bedre søvn - men nej....
Ja det var nogle spørgsmål fra mig, glæder mig til at læse dine svar, selvom jeg godt ved der ingen gylden løsning er..:-)
Venlig hilsen D.G.