Brev:
Søvnløse nætter - 19 mdr.
16. november 2007
Alder:
19 mdr.
Søvnløse nætter - 19 mdr.
Kære Helen
Selvom jeg godt ved, at de små problemer man har med sit barn, ofte kun står på i forholdsvise korte perioder, er de bare så hårde nødder at knække idet de står på....måske mest fordi man ikke aner hvor længe de vil vare?
Her er sidste nye problem; For 10 dage siden blev vi indlagt på hospitalet med vores søn pga. af meget høj feber, gentagne feberkramper og nogle små knopper som lægerne lige ville være sikre på ikke være tegn på meningitis. (oveni var der også 3 tænder på vej)
Natten på sygehuset var meget lang, min søn var i en mærkelig sove/vågen-tilstand og råbte hele tiden på mig....lidt febervildelses-agtigt. Jeg holdt ham i hånden en stor del af natten.
Nu 10 dage efter, kan vi simpelthen ikke få nætterne til at blive normale, trods det, at han er frisk igen. Han sover fint indtil midnat og vågner så og skriger meget aggressivt MOARR....igen og igen. Min mand og jeg går skiftevis ned og giver ham sutten, aer ham lidt på hovedet og får ham til at falde til ro.
5 min. efter kalder han igen på os! At tilbyde ham vand eller mælk giver heller intet resultat.
Vi har aldrig brugt at tage ham med op i vores seng, men efter at have vandret i fast rutefart ml. hans værelse og vores soveværelse i flere timer, gav vi op, tog ham med op i vores seng og han faldt i søvn. Dette endte det med vi gjorde tre nætter i træk, fordi hver nat var ens mht. til at han hele tiden vågnede og kaldte moarr (vi bliver begge kaldt for moarr...han kan ikke sige far;-)
De sidste to nætter virker vores nye metode pludselig ikke mere. Han kommer i legehumør, så snart han kommer op i vores seng, hvilket selvfølgelig ikke duer kl. 03 om natten.
Om dagen sover han rigtig godt. Fra kl. ca. 12 - 14.30 hvor vi (eller dagplejeren) simpelthen har måttet vække ham, for at han ikke skulle sove hele eftermiddagen.
Hvad stiller vi op, ved at løsningen ikke er, at han skal sove i vores seng (personligt får jeg ikke lukket et øje, selvom han sover - han sover nemlig ikke lydløst). Det er enormt hårdt at have et fuldtidsarbejde, når man kun får få timers søvn hver nat....
Har du et godt råd?
Mange hilsner
Anne