Svar: Forstoppelse og hård mave - 5 mdr.
17. november 2007
Alder:
5 mdr.
Kære forældre
Det vil være en rigtig god idé, at I giver jeres dreng laktulose, så I sikrer jer at hans mave bliver holdt godt igang.
I kan give ham 1 ml pr kg han vejer, fordelt på 1-2 doser i løbet af dagen. Det vil sige, at hvis han vejer 7 kg, så kan han få 7ml, altså 3½ ml 2 gange dagligt. Det kan I give morgen og aften.
Det vil være en rigtig god idé, at I så løbende vurderer hvorvidt der skal skrues op og ned for dosis, måske han sagtens kan nøjes med det halve, måske han har behov for lidt mere. Det justerer I ind, så I oplever at afføringen er blød, og let for ham at komme af med.
Fortsat held og lykke med ham:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske