Brev:
Hjælp! Tips og tricks til flasken
18. november 2007
Alder:
3 mdr.
Hjælp! Tips og tricks til flasken
Hej Helen
Tak for dine råd om nedtrapning af amningen - men desperationen er allerede ved at indfinde sig.
Der er nu 1 uge til at jeg starter på arbejde og Marcs far skal på barsel. Vi har de sidste 5 dage om aftenen prøvet at give ham en flaske med MME - men han vil slet ikke sutte på den. Han skubber den rundt i munden uden at suge - hvis vi prøver, når han er sulten bliver han først vred og bagefter ked af det - indtil hans mor overgiver sig og hiver brystet frem. Hvis han ikke er sulten - så finder hans sig i at have den i munden et stykke tid - men mener ikke at det er mad.
Han bruger heller ikke sut - den skubber han også rundt i munden - ud i siden som om det var en cigar.
Jeg ved ikke hvordan vi skal bruge den sidste uge - skal jeg forsøge ved hvert måltid - eller skal vi vente på hans far - og kun forsøge om aftenen. Skal vi "bare" stå fast - og vente på at han bliver sulten og træt nok. Overgiver han sig til sidst - om ikke andet når han endelig er alene med sin far - eller skal vi have en nødplan - for at sikre at han får mad/væske nok når han er sammen med sin far?
Alle tips og tricks du har til at overbevise min dreng om at en flaske også dur som mad modtages med kyshånd.
Hilsen
Marc's mor