Brev:
Vil pludselig ikke spise grød
19. november 2007
Alder:
5 mdr.
Vil pludselig ikke spise grød
Hej Helen.
Min dreng er 5½ mdr og for ca 3 uger - en måned siden begyndte vi at give ham grød + frugtmos. Umiddelbart er det gået meget godt indtil nu, han har dog ikke spist særlig meget af det endnu.
Nu er han begyndt at få"opkastsfornemmelser" når han får grøden/mosen i munden og er slet ikke så interesseret i det længere. Åbner munden de første par gange når skeen kommer, vender det lidt i munden og få så denne "opkastfornemmelse". Det er faktisk kommet op igen et par gange.
Prøvede så at lave grøden lidt tyndere, så den ikke virkede så klæbende på ham, men det er med samme resultat. Skal vi holde en pause med "fast" føde til ham?
Derudover er han begyndt at fægte med armene når vi giver ham flaske, det er meget vildt og nogle gange svært at holde ham samtidigt. Hvis vi får hold på armene begynder han at bruge benene til at skubbe underkroppen opad mens han spiser. Det er mest til måltiderne om eftermiddagen og aftenen at det er galt. Er han kommet i en fase hvor han selv vil styre alting eller hvad?
Han er en meget livlig og glad lille dreng, der sjældent er ked af det :-)