Brev:
Udvikling og gråd
19. november 2007
Alder:
2 mdr.
Udvikling og gråd
Hej Helen
Vores lille datter Mathilde er nu 8 uger og man kan se hun er i rivende udvikling.
Hendes øjne flakker hele tiden rundt, man kan se hun opdager noget nyt hvert sekund og synes det er meget interessant.... lige indtil et punkt hvor hun vender fuldstændig på en tallerken. De nysgerrige øjne og den glade mund bliver skiftet ud med røde og grådfyldte øjne og munden står på vid gab og så græder hun bare.
Vi har læst os frem til (Vidundelige Uger) at hun er ved at tage et kæmpe spring ind i vores verden, hvor hun sanser som aldrig før. Vi har lagt mærke til der ikke skal meget til før hun bliver overstimuleret, men det er bare så djævelsk hårdt at finde den grænse. Selv hvis hun bare sidder på skødet og kigger kan det pludselig blive for meget.
Hun sover dårligere nu end hun nogensinde har gjort, men bliver samtidig så hurtigt træt bare efter 45 min, og bliver så lagt til ro. Vi synes det er svært at få øjenkontakt med hende, ved ikke om det bare er fordi verden udenfor er så spændende at hun slet ikke har tid.
Vi føler os som de dårligste forældre da vi ikke kan "læse" hende, og skyder fuldstændigt i blinde, bare for hun ikke skal være ked af det. Vi har diskuteret om det kan være kolik, men det mener hendes mor (min kone) ikke det er. Det er ikke sådan at hun skriger uafbrudt, men mere som om det ligger lige under overfladen og der ikke skal meget til at tricke det.
Håber du har nogle gode råd eller ord som kan hjælpe os....
Med venlig hilsen
Dorte