Brev:
Tv-kiggeri og aktivitet
19. november 2007
Alder:
3 mdr.
Tv-kiggeri og aktivitet
Hej Helen
Min søn på tre måneder er vild med at se TV. Hvis der er tændt for skærmen vender ham hovedet imod den uanset, om han ligger på gulvet i sofaen eller i mine arme. Hvia han er særligt pjevset, og jeg står med ham på armen, og han ser TV, kan det endda gå så vidt, at han græder, hvis jeg flytter mig.
Mit primære spørgsmål lyder; kan det på nogen måde være skadeligt for ham?? Det skal lige siges, at når han ligger på gulvet, arbejder han som sædvanligt med arme og ben, mens han kigger.
Han har et aktivitets stativ, som han bruger, men som han bliver træt af. Er det fordi, det er det samme hele tiden? Skal vi købe forskellige aktivitets stativer for at aktivere ham?
Har du nogle gode råd til, hvordan han kan lege selv på nuværende tidspunkt? Råd om, hvordan han bedst stimuleres, når jeg ikke lige er over ham?
Venlig hilsen