Svar: Søvnterror
19. november 2007
Alder:
4 mdr.
Hej med dig
Jeg kan godt fornemme at du er træt og det er helt naturligt, da du er syg - så er det svært at finde overskud.
Når man er syg, så nedsættes mælkeproduktionen ofte og det kan godt være at din dreng simpelthen har behov for lidt ekstra mælk i disse dage. Jeg synes derfor du skal overveje om du evt. skal begynde at supplere ham med lidt modermælkserstatning på en flaske.
Jeg ved fra tidligere brev, at du også har to større børn, som du skal tage dig af og at det derfor kan være ekstra svært at finde overskud til det hele. Jeg ved også at lillebror her, altid har spist meget hyppigt hos dig og det er fint, så længe du kan følge med, men lige nu, så lyder det som en god idé at få ham til at tage en flaske. Du kan evt. lade far eller en af de store give flasken og så kan du selv gå i seng og få sovet.
Amning er godt men ikke for enhver pris og nu er din dreng 4 måneder og han kan altså godt tåle at få noget andet. Når du så har lidt mere overskud igen, så skulle du måske overveje lidt skemad... men en flaske i første omgang.
Rigtig meget held og lykke:o) God bedring.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske