Brev:
Vågner og er utrøstelig om natten - 17 mdr.
20. november 2007
Alder:
17 mdr.
Vågner og er utrøstelig om natten - 17 mdr.
Hej Helen
Min datter på knap 17 måneder er her i løbet af de sidste 14 dage til 1 måned begyndt at vågne om natten, ca kl. 2, og være helt utrøstelig. Hun har ellers sovet godt, fra ca. 19.30 til 6-6.30, og der har aldrig været problemer med at putte hende.
Men nu lige pludselig er hun dybt ulykkelig når vi lægger hende, og vi må ind til hende flere gange før hun falder i søvn. Hun sover i sin egen seng i vores soveværelse, og når hun vågner om natten er hun som sagt hel utrøstelig. Vi prøver at tage hende op og trøste hende og så lægge hende igen, og det virker ca. halvdelen af tiden. Resten af gangene græder hun bare, og det eneste der hjælper er at komme over til os. Så falder vi som regel i søvn men sover allesammen ret skidt.
Vi er lidt uenige om hvad vi skal gøre. Jeg synes vi skal tage hende over, når hun sådan er rigtig ked af det og ikke vil sove i sin egen seng igen, og min mand synes vi skal lade hende græde, indtil hun falder i svøn igen. Problemet er bare, synes jeg, at hun så kan græde i rigtig lang tid, og det synes jeg er synd.
Så hvad gør vi? Det skal lige siges at hun også er begyndt at være ked af når hun bliver afleveret i vuggestuen, noget hun ellers aldrig har været før, og samtidig vil hun enormt gerne hænge på os når vi er hjemme, og jeg ved jo at der sker meget i den alder, så jeg kan ikke andet end tænke at det hele hænger sammen.
Jeg vil jo ikke have at hun er utryg, men samtidig er der ingen af os der kan holde til skrigeri og være vågne 1 time hver nat.
Håber du kan hjælpe,
Mange hilsner den trætte mor.