Brev:
Mad og rytme - 5 mdr.
2. december 2007
Alder:
5 mdr.
Mad og rytme - 5 mdr.
Hej Helen,
Håber du har haft et par gode fridage ;o)
Her går det godt, Victoria bliver stor og stærk, men nu skal jeg lige have lidt hjælp til at komme videre med maden.
På nuværende tidspunkt er vores rytme således;
7 Morgenamning - og sover videre
8 står vi op
930 amning
10 puttes til lur, ude - sover mellem 1½ og 2 timer
13 grøntsagsmos med frugtmos (ca 1½ dl) vand af kop
14 amning
14 - 15 puttes til lur ude - sover ca 2 timer
Hvis hun står op før 16.30 ammer vi - ellers får hun bare vand af kop, for at hun er sulten nok til aftensmad
1830 grød - ris/ hirse / majs med frugtgrød (ca 1½ - 2 dl) vand af kop
20 ammes og puttes til nat
23 ammes og sover til næste morgen
Jeg laver al grød og frugtmos hjemmelavet, og bruger udelukkende MM i grøden (som jeg laver lind i konsistensen).
Mit spg går på hvornår jeg skal starte på anden morgenmad? Jeg har mælk i massevis, så vil egentlig gerne nyde amme morgenerne lidt endnu. Hun skal i dagpleje når hun er 7½ - 8 mdr - dog kun 30 timer, så jeg regner bestemt med at fortsætte med at amme 3 - 4 gl daglig til den tid (burde det ikk være fint???).
Hvilken morgenmad skal jeg starte på? Hun spiser hendes grød (elsker frugtgrøden), og da hun er stærkt disponeret for allergi (jeg har glutenallergi) ønsker jeg at vente længere med gluten og mælke produkter end andre. Er den tanke helt tosset?
Hvordan er det med industrielt fremstillet grød? Er det dumt at begynde på, mht allergien? Jeg tænker bare på at få mere afvekslende grød - måske har du nogle ideer?
På forhånd tak for hjælpen, du er altid en ven i nøden ;o)
Mange hilsner
Lene