Brev:
Sovevaner ved rejse til Danmark
2. december 2007
Alder:
3 mdr.
Sovevaner ved rejse til Danmark
Kære Helen
Jeg har tidligere benyttet mig af dine meget lange og gode svar og prøver lige igen med et lille spørgsmål.
Jacob er det nemmeste barn overhovedet. Jeg tror ikke vi kunne have fået det meget bedre og vi taler tit om hvor priviligerede vi er. Amningen kører fuldstændig som den skal og Jacob tager rigtig fint på i vægt. Han har valgt en rytme vi begge er meget glade for. Bliver lagt kl 18 præsis hver evig eneste aften og sover så til kl 23 hvor han spiser, sover videre til 3 eller 4 og vågner så igen til kl 6 eller 7 om morgenen. Det er dejligt at have noget "voksentid" og det har vi som du nok kan se masser af. Den rytme har han haft i halvanden til 2 måneder nu.
Jacob er så tålmodig. Han er god til at lægge for sig selv og lege, men jeg bruger meget af min tid på at lege med ham. Han græder stort set aldrig og er glad og tilfreds dagen lang. Klokken 17 begynder han på at spise og tanker så mere eller mindre op indtil han falder i søvn kl 18 og jeg ligger ham op og går fra ham og hører ikke et ord før kl 23. Dog har han aldrig rigtig fundet en rytme om dagen. Han sover lidt hist og her når han lige bliver lidt træt.
Nå men nu til mit spørgsmål. Vi bor jo som sagt på Cypern og er derfor meget bare os 3 og kan passe tingene ind som de lige passer os. Men nu drager vi hjem og holder jul og Jacob skal døbes her den 16 dec. Når vi så er hjemme er der rift om os. Alle vores dage er stort set næsten booket op og vi prøver jo at tilgodese alle på de 12 dage vi er hjemme. Men Jacob sover jo kl 18 og jeg har det rigtig skidt med at skulle fragte ham hjem fra alle mulige besøg i en bil og derved vække ham midt i hans gode søvn. Han falder uden tvivl i søvn igen i bilen men det jeg er mest bange for er, om vi ødelægger hans rytme. Vi prøver så vidt muligt at få folk til at besøge os i hotel lejligheden, men vi SKAL jo ihvertfald ud både den 23 og den 24.
Jeg synes jo heller ikke det kan være rigtigt at vi ingenting kan fordi han sover fra kl 18. Hvad synes du?
Mange hilsner os fra Cypern