Svar: Skrig og skrål - 9 mdr.
4. december 2007
Alder:
9 mdr.
Hej med dig
Det er svært for mig at sige, hvad der sker, når jeg ikke kan se det.
Min umiddelbare tanke er at din datter jo nu er i en alder, hvor hun begynder at vise mere og mere egen vilje og hendes temperament bliver mere og mere tydeligt. Hun begynder at knibe munden sammen, protesterer mod at blive skiftet, vil selv holde skeen i hånden, men mestrer endnu ikke at spise med den osv.
Temperamentet og frustrationerne kan derfor godt vise sig ved at hun skriger højt og måske er det, hvad der er tale om hos jer. Prøv derfor at se, hvad det er hun protesterer over, hvad det er hun gerne vil eller ikke vil.
Derudover tænker jeg om det virker som om at hun har ondt. Hvis det kommer som jag, så kan det jo være ørerne eller tænderne, det kunne også være at hun havde blærebetændelse og at hun simpelhen græder fordi det svier helt vildt, når hun tisser. Det kan også være at hun har lidt rød numse og det irriterer hende - smerter er jo mange ting og det er vigtigt at du også medtænker om det kunne være problemet her.
Rigtig meget held og lykke, håber du kan bruge mine tanker videre:o) god jul.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske