Brev:
Søvn, bleskift, tandbørstning og pasning....
4. december 2007
Alder:
9 mdr.
Søvn, bleskift, tandbørstning og pasning....
Hej Helen,
Allerførst tak for en fantatisk idé med denne hjemmeside. Jeg blev opmærksom på den via Brunch på TV2 hvor du medvirkede.
Nå, men min datter, som er mit første barn, er 9 måneder.
Hendes søvnrytme har stille og roligt forskudt sig til at kl. nu bliver 21-21.30 før hun vil falde i søvn. Det er nogle lidt lange aftener syns jeg, da jeg går hjemme med hende endnu. Til gengæld sover hun hele natten, og vågner alt mellem 7.30-8.30. Men hvordan kan man fremrykke hendes sovetid uden at vi skal det helt store cirkus igennem med en lille temperamentsfyldt hylekoncert ?
Jeg har simpelthen ikke overskud dertil. Min mand er først sent hjemme, men han kan godt få ansvaret hvis det er det der skal til.
Nu er hun begyndt på at demonstrere hver gang hun skal have skiftet ble. Vender sig om på maven, og vil kravle over og tage fat i pusleting der ligger ved siden af. Ufff, det er noget af en scene når jeg forsøger at holde hende fast og sige NEJ. Hvornår skal jeg sætte grænserne for hende og hvis det er HVER gang jeg skal gøre det hvor længe tror du så det tager før hun har lært at ligge stille når hun skal skiftes???
Det føles bare som et overgreb, når hun nu stritter imod, og jeg kan ikke lide det.
Mht. tandbørstning er det det samme. Hun stritter og hyler. Kan det være rigtigt at man skal presse det igennem???
Faktisk har vi nu ikke børstet tænder i mere end en måned, af samme årsag. (hun har 4 tænder nu).
Og ja, så er der spørgsmålet om pasning. Der er helt klart mit behov, da jeg er meget alene med hende incl. hver anden weekend. Derfor har jeg brug for at blive aflastet. Prøver nu at finde en børnepasser der 2-3 gange ugentlig kan passe hende i ca. 3 timers tid. Familie er der ikke meget af, så vi bliver nødt til at gøre det på denne måde. Men samtidig lægger jeg jo også mærke til at hun er meget nysgerrig når hun er sammen med andre børn, så jeg tænker at det også kan være ok for hende, da hun derved får oplevet noget andet end det jeg kan give hende.
Du kan godt læse mellem linierne at min samvittighed er lidt sort ik?
Jeg prøver at sige til mig selv at det er ok, for jeg HAR brug for at blive aflastet.
Men jeg vil gerne høre din mening alligevel.....